
Επιλογής
Επιλογής
Μ. ΔΡΟΣΙΝΟΥ
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων | ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
3 | |
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο (δ). | |
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ γενικού υποβάθρου, ειδικού υποβάθρου, ειδίκευσης γενικών γνώσεων, ανάπτυξης δεξιοτήτων |
Γενικού υπόβαθρου και ανάπτυξης δεξιοτήτων |
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:
|
|
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: | Ελληνική |
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS | Ναι |
Μαθησιακά Αποτελέσματα | |
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος. Συμβουλευτείτε το Παράρτημα Α Περιγραφή του Επιπέδου των Μαθησιακών Αποτελεσμάτων για κάθε ένα κύκλο σπουδών σύμφωνα με το Πλαίσιο Προσόντων του Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης Περιγραφικοί Δείκτες Επιπέδων 6, 7 & 8 του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων Διά Βίου Μάθησης και το Παράρτημα Β Περιληπτικός Οδηγός συγγραφής Μαθησιακών Αποτελεσμάτων |
|
Το μάθημα είναι βασικό εισαγωγικό στις έννοιες της ειδικής διδακτικής μεθοδολογίας στην δυσλεξία. Ο γενικός σκοπός και οι αντικειμενικοί στόχοι του μαθήματος εστιάζονται στη μελέτη του προβλήματος των ειδικών μαθησιακών δυσκολιών, αξιοποιώντας τη θεωρητική και ερευνητική γνώση. ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΣΤΟΧΟΙ: Α. Σε επίπεδο γνώσεων, οι προπτυχιακοί φοιτητές θα μπορούν να: 1. Κατανοήσουν την έννοια των ειδικών μαθησιακών δυσκολιών. 2. Χρησιμοποιήσουν τις παιδαγωγικές αρχές που διέπουν το ‘’ Στοχευμένο Ατομικό διδακτικά δομημένο και διαφοροποιημένο Ενταξιακό Πρόγραμμα Παρέμβασης στις Ειδικές μαθησιακές δυσκολίες (ΣΑΔΕΠ ΕΜΔ)΄΄στο να κάνουν πιο σύγχρονη και καινοτόμα τη διδασκαλία των αναγνωστικών δεξιοτήτων. 3. Συνειδητοποιήσουν τις διαφορές ανάμεσα στην δυσλεξία, δυσαναγνωσία, δυγραφία, δυσορθογραφία, δυσαριθμησία, δυσπραξία στη διαμόρφωση του μαθησιακού περιβάλλοντος 4. Κατανοήσουν τις αρχές της διδασκαλίας σύμφωνα με τις νευροεκπαιδευτικές θεωρίες μάθησης. Β. Σε επίπεδο ικανοτήτων οι προπτυχιακοί φοιτητές θα μπορούν να: 5. Συμμετέχουν στην ειδική διδακτική μεθοδολογία των γλωσσικών μαθημάτων με την εφαρμογή καινοτόμων παιδαγωγικών δράσεων 6. Διαχειριστούν ζητήματα κατανόησης γενικών μαθησιακών δυσκολιών και ειδικών μαθησιακών δυσκολιών όπως η δυσλεξία. Γ. Σε επίπεδο πρακτικών δεξιοτήτων, οι προπτυχιακοί φοιτητές θα μπορούν να: 7. Παρατηρούν εμπειρικά τους μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες 8. Πραγματοποιούν την Άτυπη Παιδαγωγική Αξιολόγηση των ειδικών μαθησιακών δυσκολιών 9. Σχεδιάζουν παιδαγωγικό πρόγραμμα παρέμβασης στην κατανόηση κειμένων. 10.Διαφοροποιούν τη διδασκαλία σε μαθητές/τριες με δυσλεξία. 11. Αξιολογούν τις διδακτικές παρεμβάσεις στην δυσλεξία. 12. Συνεργάζονται σε κλίμα εποικοδομητικής αλληλεπίδρασης 13. Εκτιμήσουν τις συνισταμένες ανάγκες της επαγγελματικής τους ανάπτυξης |
|
Γενικές Ικανότητες | |
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;. | |
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις Λήψη αποφάσεων Αυτόνομη εργασία Ομαδική εργασία Εργασία σε διεθνές περιβάλλον Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών |
Σχεδιασμός και διαχείριση έργων Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης …… Άλλες… ……. |
|
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣΠρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ. | Πρόσωπο με πρόσωπο | ||||||||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝΧρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές | Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, και στην Επικοινωνία με τους φοιτητές, ταινίες με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες σε άτομα με δυσλεξία. | ||||||||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ.
Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης σύμφωνα με τις αρχές του ECTS |
|
||||||||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές. |
Προφορική εξέταση με - την υποστήριξη των ατομικών ασκήσεων [1] και -της γραπτή μικροομαδική εργασία πορτοφόλιο [2] εφαρμόζοντας τις παιδαγωγικές αρχές της ομαδοσυνεργατικότητας και της μαθητοκεντρικότητας
|
Elliott, J.G. . & Grigorenko eL. L. (2015). Δυσλεξία: Νέες προσεγγίσεις- νέες προοπτικές. (Β. Ζακοπούλου, Επιμ., & Π. &. Χριστοδουλίδης, Μεταφρ.) Πάτρα: GOTSIS. Δροσινού Μ.[2020]. Εγχειρίδιο ειδικής αγωγής και αφηγήματα εκπαίδευσης, Πάτρα ΟPPORTUNA Δροσινού Μ.[2022]. Πορτοφόλιο ειδικής αγωγής και παρεμβάσεις στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση. Ατομική μέθοδος μελέτης και κατανόηση κειμένων, Πάτρα ΟPPORTUNA ΥΠΕΠΘ-Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. (2009). Δραστηριότητες Μαθησιακής Ετοιμότητας. Προφορικός Λόγος, Ψυχοκινητικότητα, Νοητικές Ικανότητες, Συναισθηματική Οργάνωση. Βιβλίο για τον εκπαιδευτικό Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης. Αθήνα: Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, Οργανισμός Εκδόσεων Διδακτικών Βιβλίων. Χρηστάκης, Κ. (2000). Ιδιαίτερες δυσκολίες και Ανάγκες στο Δημοτικό Σχολείο. Αθήνα: Ατραπός. Χρηστάκης, Κ. (2013). Προγράμματα και στρατηγικές διδασκαλίας για άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και σοβαρές δυσκολίες μάθησης, Αθήνα: Διάδραση. |